AKP’nin “Trafik güvenliğini artıracağız” vaadine rağmen trafik kazalarında devasa artış yaşandı. Ölü sayısı yüzde 25 arttı. TTKÖD’den Alpay Lök 2022’de yükseltilen hız sınırlarının buna sebep olduğunu söyledi.Trafik hızlandı, ölümler arttı
İçişleri Bakanlığı 2022’de otoyollarda otomobillerin hız sınırlarını yükseltmişti. Otoyollara göre değişmekle birlikte hız sınırlarında saatte 10-20 kilometreye kadar artışlar yapılmıştı.
Verileri değerlendiren Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkan Yardımcısı Alpay Lök hız sınırlarının yükseltilmesinin ardından ölümü kazalarda artış beklediklerini ifade etti. Lök şunları söyledi: “2022’de Soylu zamanında hız sınırları artırıldı. O zaman da karşı çıktık buna. Birinci neden bu. Hız en etkili faktör. Kent içinde bir yayaya 60 km hızla giden bir araç çarparsa yaşama ihtimali sıfır. 50 km’de bu oran yüzde 30’a, 30 km’de yüzde 70’e yükseliyor. Bu nedenle de Avrupa’da kent içinde hız sınırının 30 km’ye düşürülmesi tartışılıyor. Tüm Avrupa’da otoyollarda hız sınırında düşüş var. Hız sınırı 140 km olan sadece bir ülke var Avrupa’da. Üstelik bizde radarlarda hız sınırında yüzde 10’luk tolerans var. Yani 154 km’ye kadar yükseltilebiliyor.”
Şehirlerarası otobüs kazalarına da değinen Lök şunları aktardı: “Geçen sene bu kazalarda 230 kişi hayatını kaybetti. 2019 yılında tüm Avrupa’da ölüm sayısı 100’dü. Örneğin Almanya’da 2022’de 2788 kazada 8 kişi hayatını kaybetmişti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bir sloganı var: Türkiye Hızlanıyor. Evet Türkiye hızlandı. Ama bu da kazaları artırdı. Ölümleri bu noktaya getirdi. Yüzde 25 artış kabul edilebilir değil. Hızın özendirilmesiyle geldik bu noktaya.”